Ikona maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ikona telefonu 602 649 588 

STRATEGIE MARKETINGOWE w B2B - Aloha Marketing Force

Osoba z deską w ręce

Strategia Marketingowa ma za zadanie określić :

  • źródła przewagi konkurencyjnej firmy,
  • wyróżniki marki,
  • zdefiniować grupy docelowe,
  • określić plan i taktyki prowadzenia komunikacji marketingowej,
  • kanały komunikacji,
  • narzędzia,
  • taktyki,
  • procesy
  • standardy działania

aby skutecznie wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji, budować silny rozpoznawalny brand, aby zdobywać więcej klientów, sprzedawać więcej, drożej i zwiększać swoje zyski.  

Strategia Marketingowa to fundament prowadzenia jakichkolwiek działań komunikacji marketingowej firmy czy marki.


„Jeśli nie potrafisz zbudować przewagi konkurencyjnej, to nie konkuruj” – Jack Welch

Dobra strategia marketingowa ma właśnie za zadanie określić źródła przewagi konkurencyjnej i wskazać sposoby na jej uzyskanie.

 

A jakie są fakty ? 

  • 79% polskich firm MŚP nie ma strategii marketingowej
  • 87% polskich firm MŚP nie ma strategii brandingowej


Strategia Marketingowa to plan rejsu z punktu A do punktu B. To plan działania marketingu Twojej firmy tworzony po to, żeby osiągnąć cele biznesowe, wizerunkowe i finansowe.

Choćby Twoja oferta produktu lub usług była najlepsza na świecie

to jest to bez znacznie jeśli nikt tego nie widzi albo widzą to niewłaściwi ludzie !

To klient dzisiaj decyduje co, gdzie, kiedy, jak, na jakim urządzeniu chce zdobyć informację o naszej marce, produkcie czy ofercie aby w konsekwencji wybrać nas i u nas zostawić pieniądze.

W dobie transformacji cyfrowej oraz w efekcie lockdown’ów covidowych na rynku B2B zaszły ogromne zmiany jeśli chodzi o procesy zakupowe B2B, procesy sprzedaży B2B i procesy obsługi klientów B2B.

Wszyscy są dziś w online, w internecie. Także biznes B2B !

I jeśli nas tam nie „spotykają”, nie znajdują lub znajdują ale w słabej jakości i w nie przemyślany sposób to …. znajdują i wybierają Waszą konkurencję lepiej przygotowaną marketingowo, z lepszą komunikacją marketingową – a często wcale nie z lepszym produktem !

 

Strategia Marketingowa - jak to zrobimy ?

Aby zbudować silną markę, nie wystarczy jeden dobry pomysł – potrzebna jest strategia. Strategia marki uspójnia jej komunikację (werbalną i wizualną) oraz wszystkie podejmowane działania.

Co to są silne marki ?

Silne marki, to marki, które mają znakomitą strategię marketingową i strategię sprzedaży oraz efektywne procesy i taktyki wspierające realizację działań.

Pracując nad strategią, tworzę konieczne drogowskazy, które nie tylko przyspieszają podejmowanie kolejnych decyzji, ale także wspierają w momentach kryzysów, pozwalając na wprowadzenie natychmiastowych i celnych reakcji.

 

  1. Przeprowadzam pogłębioną analizę SWOT, wywiady z zespołem i warsztat strategiczny Business Model Canvas, konkurencja, mapowanie procesów marketingu i sprzedaży
  2. Wykonuję audyt strony internetowej i stron firmowych w social mediach
  3. Poznaję Twoje cele, oczekiwania, bóle i marzenia
  4. Zbieram informacje o Twoim biznesie, o Twojej branży, o wartościach i celach, o klientach i konkurencji oraz poznaję Waszą kulturę organizacyjną
  5. Opracowuję dokument strategii marketingowej i brandingowej, który zawiera plan i taktyki komunikacji marketingowej, story firmy, wyróżniki marki, archetypy, a także taktyki działania, instrukcje oraz rekomendacje dotyczące budowania wizerunku marki i narzędzi, które pozwolą osiągnąć założone cele
  6. Strategia marketingowa to zespół jasno określonych działań i zasad postępowania, które firma musi spełnić, aby efektywnie prowadzić swoją działalność i osiągnąć maksymalizację zysku.

Marketing nie jest walką na produkt czy usługę i ich jakość, ale jest walką o percepcję klientów !
Wygrywają te firmy, które są najlepiej postrzegane !
Walka toczy się o to co ludzie myślą o naszych produktach i usługach. O to co myślą o naszej firmie !

Zamów testową, bezpłatną wideo - konsultację 20 minutową !

E-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Telefon +48 602 649 588

albo
zamów Brief przed ofertowy