STRATEGIE MARKETINGOWE w B2B - Aloha Marketing Force
Strategia Marketingowa ma za zadanie określić :
- źródła przewagi konkurencyjnej firmy,
- wyróżniki marki,
- zdefiniować grupy docelowe,
- określić plan i taktyki prowadzenia komunikacji marketingowej,
- kanały komunikacji,
- narzędzia,
- taktyki,
- procesy
- standardy działania
aby skutecznie wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji, budować silny rozpoznawalny brand, aby zdobywać więcej klientów, sprzedawać więcej, drożej i zwiększać swoje zyski.
Strategia Marketingowa to fundament prowadzenia jakichkolwiek działań komunikacji marketingowej firmy czy marki.
„Jeśli nie potrafisz zbudować przewagi konkurencyjnej, to nie konkuruj” – Jack Welch
Dobra strategia marketingowa ma właśnie za zadanie określić źródła przewagi konkurencyjnej i wskazać sposoby na jej uzyskanie.
A jakie są fakty ?
- 79% polskich firm MŚP nie ma strategii marketingowej
- 87% polskich firm MŚP nie ma strategii brandingowej
Strategia Marketingowa to plan rejsu z punktu A do punktu B. To plan działania marketingu Twojej firmy tworzony po to, żeby osiągnąć cele biznesowe, wizerunkowe i finansowe.
Choćby Twoja oferta produktu lub usług była najlepsza na świecie
to jest to bez znacznie jeśli nikt tego nie widzi albo widzą to niewłaściwi ludzie !
To klient dzisiaj decyduje co, gdzie, kiedy, jak, na jakim urządzeniu chce zdobyć informację o naszej marce, produkcie czy ofercie aby w konsekwencji wybrać nas i u nas zostawić pieniądze.
W dobie transformacji cyfrowej oraz w efekcie lockdown’ów covidowych na rynku B2B zaszły ogromne zmiany jeśli chodzi o procesy zakupowe B2B, procesy sprzedaży B2B i procesy obsługi klientów B2B.
Wszyscy są dziś w online, w internecie. Także biznes B2B !
I jeśli nas tam nie „spotykają”, nie znajdują lub znajdują ale w słabej jakości i w nie przemyślany sposób to …. znajdują i wybierają Waszą konkurencję lepiej przygotowaną marketingowo, z lepszą komunikacją marketingową – a często wcale nie z lepszym produktem !
Strategia Marketingowa - jak to zrobimy ?
Aby zbudować silną markę, nie wystarczy jeden dobry pomysł – potrzebna jest strategia. Strategia marki uspójnia jej komunikację (werbalną i wizualną) oraz wszystkie podejmowane działania.
Co to są silne marki ?
Silne marki, to marki, które mają znakomitą strategię marketingową i strategię sprzedaży oraz efektywne procesy i taktyki wspierające realizację działań.
Pracując nad strategią, tworzę konieczne drogowskazy, które nie tylko przyspieszają podejmowanie kolejnych decyzji, ale także wspierają w momentach kryzysów, pozwalając na wprowadzenie natychmiastowych i celnych reakcji.
- Przeprowadzam pogłębioną analizę SWOT, wywiady z zespołem i warsztat strategiczny Business Model Canvas, konkurencja, mapowanie procesów marketingu i sprzedaży
- Wykonuję audyt strony internetowej i stron firmowych w social mediach
- Poznaję Twoje cele, oczekiwania, bóle i marzenia
- Zbieram informacje o Twoim biznesie, o Twojej branży, o wartościach i celach, o klientach i konkurencji oraz poznaję Waszą kulturę organizacyjną
- Opracowuję dokument strategii marketingowej i brandingowej, który zawiera plan i taktyki komunikacji marketingowej, story firmy, wyróżniki marki, archetypy, a także taktyki działania, instrukcje oraz rekomendacje dotyczące budowania wizerunku marki i narzędzi, które pozwolą osiągnąć założone cele
- Strategia marketingowa to zespół jasno określonych działań i zasad postępowania, które firma musi spełnić, aby efektywnie prowadzić swoją działalność i osiągnąć maksymalizację zysku.
Marketing nie jest walką na produkt czy usługę i ich jakość, ale jest walką o percepcję klientów !
Wygrywają te firmy, które są najlepiej postrzegane !
Walka toczy się o to co ludzie myślą o naszych produktach i usługach. O to co myślą o naszej firmie !
Zamów testową, bezpłatną wideo - konsultację 20 minutową !
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.